Rompstijfheid

Anti-rotatie chops

maandag januari 27, 2020 Lees meer

Battle rope waves

vrijdag maart 2, 2018

Houd de uiteinden van het touw voor je heupen vast met je handen op schouderbreedte. Span je core aan en begin met je armen explosief afwisselend van hoog naar laag te slaan.

Lees meer

Bird dog

dinsdag september 17, 2019

Dit is een van de simpelste buikspier oefeningen voor thuis. Als je wilt starten met fitness of krachttraining moet je ergens beginnen. Hoe doe je dat? Door te beginnen bij de basis… Je wilt namelijk je spieren beter leren te controleren door ze te trainen. Door sterker te worden leer je automatisch spiergroepen samen te […]

Lees meer

Farmer walk

maandag oktober 15, 2018

Ga in het midden van de bar staan en grijp hem vast aan de hendels. Til hem omhoog en loop langzaam recht vooruit terwijl je je romp stijf houdt.

Lees meer

Hanging leg raise

donderdag maart 1, 2018

Pak de bar vast met je armen iets breder dan schouderbreedte. Span je buikspieren aan en breng je knieën omhoog. Probeer dit te doen met je benen zo gestrekt mogelijk. Laat je benen weer gecontroleerd naar beneden zakken tot de beginpositie, zorg ervoor dat de rest van je lichaam stilhoudt.

Lees meer

Landmine push pull

maandag maart 11, 2019

Houdt het elastiek gestrekt voor je uit en houdt de bar dicht bij je bovenlichaam met je elleboog naar binnen. Stoot de bar explosief uit terwijl je tegenlijk het elastiek naar je toe roeit. Houdt de romp continue stijf.  

Lees meer

Landmine swing

zondag mei 26, 2019

Houdt de bar met twee handen vast en houdt een lichte buiging in je armen. Span je romp aan en breng de bar langzaam van links naar rechts. Buig je lichaam niet mee en laat de beweging uit je armen komen.

Lees meer

McGill Curl up

vrijdag januari 3, 2020

Wanneer de meeste mensen denken aan een sit-up, curl-up of crunch, denken ze aan de variant waarbij je je borst naar je knieën brengt. Bij deze varianten ontstaat er teveel weerstand op de wervelkolom, doordat de ruggengraat zich moet samentrekken. Dit zorgt voor onnodige blessures en veelal lage rugpijn. Hoe moet het dan wel?  Ga […]

Lees meer

In de categorie rompstijfheid vind je oefeningen om de rompmotoriek te verbeteren en te werken aan een sterkere onderrug.