Zwangerschap

Zwangerschap

dinsdag november 6, 2018

Mijn naam is Deborah, momenteel ben ik 8 maanden zwanger en tot op heden fitness ik nog 2 keer per week. Het werkt natuurlijk in mijn voordeel dat ik de vriendin van Dimitri ben, dus gebruik kan maken van zijn expertise. Hij adviseert mij welke oefeningen ik het beste kan uitvoeren en let erop dat ik deze op de juiste wijze doe.

Voor ik zwanger was sportte ik gemiddeld 3 keer per week. De afgelopen maanden heb ik veel profijt gehad van mijn fysieke gesteldheid. Ik begon fit aan de zwangerschap, maar ook door het blijven sporten merk ik dat ik lichamelijk sterk ben en heb ik tot op heden weinig klachten mogen ervaren.

Echter, zonder professionele begeleiding had ik niet geweten welke oefeningen ik nog zonder problemen uit kon voeren en was ik er waarschijnlijk veel eerder mee gestopt. Google sporten tijdens de zwangerschap en je krijgt een diversiteit aan resultaten. Volgens de één mag je enkel (licht) huishoudelijke taken uitvoeren en ergens anders lees je weer dat je gewoon kunt blijven doen wat je deed…. Hier durf je toch niet op te vertrouwen als aanstaande moeder van je eerste kindje?

Dimitri heeft daarom ieder trimester persoonlijke trainingsschema’s voor mij samengesteld, met oefeningen die ik veilig kon uitvoeren. Hierbij heeft hij ook rekening gehouden met mijn persoonlijke aandachtsgebieden. Door mijn werk – achter de computer – is het versterken van mijn rug en schouders altijd extra belangrijk om klachten te voorkomen. Dit was juist nu nóg belangrijker, omdat zwangere vrouwen extra snel last krijgen van hun (onder)rug door het gewicht van het kindje. En raad eens? Nergens last van gehad!

Persoonlijk raad ik iedere vrouw aan om tijdens de zwangerschap door te blijven trainen. Natuurlijk gebeurt er veel in je lichaam en geloof mij, ook ik had er in het begin echt de puf niet voor… Achteraf ben ik zo blij dat Dimitri mij heeft gemotiveerd om door te gaan, maar wel op een manier aansloot bij alle veranderingen in mijn lijf.

Momenteel ben ik aan het genieten van mijn zwangerschapsverlof en hoop ik komende weken nog lekker door te trainen. Na de bevalling – en de benodigde rustperiode – gaan we weer aan de slag met een nieuw trainingsschema!

Deborah